آسیب های دیدن فیلم های پورنوگرافی بر زندگی و مغز انسان
نوشته شده توسط : غزاله البهشتی

کاهش روابط اجتماعی ، پرخاشگری و عدم رضایت از رابطه زناشویی اولین آسیب هایی می باشد که افراد معتاد به دیدن پورنوگرافی به آن دچار اند . افراد به آرامی دچار اعتیاد به دیدن فیلم های پورنوگرافی می شوند و این مسئله به آرامی در ذهن آنها به صورت شرطی در می آید ، یعنی این افراد دیگر به صورت عادی نمی توانند دچار بر انگیختگی جنسی شوند مگر آن که تصاویر یا اعمال جنسی را مشاهده کرده یا آن را در ذهن خود تجسم کنند . این افراد معمولا به راحتی نمی توانند درباره مسئله خود با کسی صحبت کنند و نیاز به مشاور خصوصی خواهند داشت . افرادی که دچار اعتیاد به پورنوگرافی هستند توجهی به اغراق آمیز بودن روابط جنسی در این فیلم ها نداشته و از همسر یا شریک زندگی خود توقعات غیر واقعی پیدا می کنند و به دلیل عدم رسیدن به رضایت جنسی در اثر همین توقعات غیر عادی معمولا این افراد به خود ارضائی روی می آورند که آسیب های جدی بر جسم و روان آنها وارد می کند .

شایع ترین آسیب های دیدن فیلم های پورن

1-    آسیب های جسمی : مشاهده فیلم های مبتذل و عکس های غیر اخلاقی باعث ترشح هورمون های تحریک کننده و بالا رفتن ضربان قلب می شود که در دراز مدت به بدن آسیب وارد می کند ، ضمن آن که ترشح این هورمون ها از حالت عادی خارج شده و تعادل هورمونی و روانی فرد برا ساعتها یا روز ها به مخاطره می افتد . ارضاء جسمی تحت تاثیر روابط واقعی بر کاهش نیاز طبیعی بدن می انجامد در حالی که خارج شدن ارضاء این نیاز طبیعی از حالت عادی باعث ایجاد دردهای جسمانی می گردد .

2-    آسیب های روانی : افرادی که دچار اعتیاد به مشاهده فیل های پورن هستند دچار عدم تمرکز در انجام فعالیت های روزانه خود شده و عطش سیری ناپذیری نسبت به رفع نیاز جنسی خود پیدا می کنند . قبح این عمل در ذهن این افراد شکسته شده و حتی رابطه با شریک زندگی آنها تنها منوط بر ارضاء جسمی می باشد و از حالت عاطفی که بهترین روانشناسان ایران برای پایداری زندگی زناشویی زوجین ضروری می دانند ، خارج می شود .

3-    کاهش روابط سالم و عاطفی با همسر : بسیاری از افرادی که همسر آنها دچار اعتیاد به پورنوگرافی می باشد ، بیان می کنند این افراد در رابطه جنسی تنها به ارضاء جنسی توجه کرده و روابط عاطفی در بین نیست . این زوجین در طی زمان دچار دوری از یکدیگر و قطع روابط جنسی که به طلاق عاطفی می انجامد ، می شوند .

4-    کاهش روابط اجتماعی : یکی از شایع ترین آسیب هایی که افراد معتاد به پورنوگرافی دچار آن می شود کاهش روابط اجتماعی و انزوا طلبی می باشد . این افراد معمولا در برقراری روابط اجتماعی ضعیف شده و آنها را تشویق می کند تا از نظر جنسی بیشتر حالت سلطه جو و پرخاشگر داشته باشند .

5-    کاهش اعتماد به نفس : دیدن فیلم های اغراق آمیر جنسی باعث می شود تا افراد تصور کنند در روابط جنسی ضعیف هستند و نمی توانند رابطه جنسی مطلوبی بر قرار سازند . این افراد به دلیل انزوایی که دچار آن شده اند و نمی توانند با دیگران درباره این مسئله صحبت کنند بهتر است از مشاور آنلاین خوب استفاده کرده و بر این مشکل خود فائق آیند . 

اعتیاد به پورنوگرافی 

6 درصد از افرادی که به تماشای فیلم های پورن می نشینند دچار اعتیاد به آن می شوند . اعتیاد به پورنوگرافی همچون اعیاد به مواد مخدر می تواند آسیب های جدی و دراز مدتی برای فرد در پی داشته باشد . اعتیاد به پرنوگرافی از نظر مشاور جنسی می تواند افراد را دچار اختلالاتی همچون : زود انزالی ، مشکلات نعوظ ، روابط فرازناشویی و عدم ارگاسم صحیح  مواجه کند . اعتیاد جنسی به صورت کلی به اعتیاد های رفتاری گفته می‌شود که در آن فرد توانایی کنترل مناسب بر رفتار جنسی خود را ندارد و بدون میل طبیعی به رابطه جنسی برای کسب لذت بیشتر و بازگشت به حالت تعادل روانی دست به رفتارهای جنسی مثل آمیزش جنسی ، خودارضایی و تماشای پورنوگرافی برای ایجاد آرامش در خود می‌زند .

علل اعتیاد به پورنوگرافی

-         در دسترس بودن آن : بسیاری از افرادی که دچار اعتیاد به پورنوگرافی هستند توسط آن می توانند فضا ها و شیوه های مختلف رابطه جنسی را در ذهن خود شبیه سازی کنند و به شکلی مغز خود را گول زده و از لذت و هیجان رابطه ای که مشاهده می کنند بهره مند شوند . این دسترسی آسان نسبت به یک رابطه واقعی از دلایل مهم اعتیاد به پورنوگرافی می باشد .

-         کنترل استرس : یکی از راه های رهایی از فشار استرس و اضطراب برای افراد فرار کردن از این فشار ها توسط تخلیه انرژی و هیجانی می باشد که دیدن فیلم های پورنوگرافی برای آنها ایحاد می کند . اگر افراد برای کنترل صحیح احساسات خود به بهترین مرکز مشاوره مراجعه کرده و راه های کنترل احساسات و کاهش فشار های روانی را آموزش ببینند می توانند اعتیاد خود به این فیلم ها را کاهش داده و پس از مدتی نیز آنها را متوقف کنند .

-         عزت نفس پاییین : برخی از افراد احساس می کنند شکل و ظاهر مطلوبی برای برقراری رابطه جنسی یا کلا بر قراری ارتباط با جنس مخالف را ندارند ، این افراد با پناه بردن به فیلم های پورنوگرافی سعی می کنند تا بدون آن که تلاش کنند اعتماد به نفس خود را اصلاح کنند ، نیاز های جسمانی خود را رفع نمایند ، در حالی که چه بسا درمان اعتماد به نفس از دست رفته آنها کاری بسیار ساده تر از درمان اعتیاد به پورنوگرافی باشد .

نویسنده : غزاله البهشتی

تلفن : 22593216 – 22795735

 

 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3 




:: برچسب‌ها: مشاور خصوصی , بهترین روانشناسان ایران , مشاور آنلاین خوب , مشاور جنسی , بهترین مرکز مشاوره ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: